DIY: Kako depotati sjenilo

10:42

Pozdrav dame,

Evo mene konačno sa postom koji sam rekla da ću napisati prije mjesec dana!! Da znam, ispričavam se no faks je krenuo i milijun drugih malih obaveza i nikako stići, a i nisam bila zadovoljna fotkama kako su ispale pa sam morala cijeli proces raditi ponovno i tako.



Što je to uopće depotanje?

Ukoliko čitate strane beauty blogove već dugo vremena i gledate beauty videe na YouTube-u onda sigurno znate što je to depotanje, "depoting eyeshadow" je engleski izraz za ovo što ću vam danas pokazati.

 Dakle depotanje sjenila (rumenila) je postupak kojim svoje sjenilo (rumenilo) izvadite iz njegovog pakiranja bez da proizvod oštetite, a to postižemo time da plastično pakiranje u kojem se nalazi otopimo. Na kraju nam ostaje samo proizvod bez svog pakiranja, ovo se najčešće radi sa mono sjenilima, trio i quatro paletama, te rumenilima.

Ukoliko imate mnogo mono sjenila i koje kakvih malih paletica i zauzimaju vam puno mjesta što zbog količine koju imate ili zbog ne rijetko glomaznih i ne baš uvijek praktičnih pakiranja koji su često čudnog oblika ili su jednostavno glomazni.

Iduće pitanje je sigurno: A gdje sa sjenilima/rumenilima kada ih depotam?

Tu nastupa jedan odličan izum zvan Z-palette. Z-palette su prazne palete sa magnetiziranim dnom u koje možete staviti bilo kakva sjenila/rumenila.

Dolaze u dvije veličine. Male su savršene za putovanja i možete stalno mijenjati sadržaj palete, ili ukoliko imate nekoliko sjenila koje koristite svakodnevno stavite u malu paletu.

Paletu možete kupili online na http://www.love-makeup.co.uk/ - paleta će vas izaći oko 224 kune. Postoje još neke stranice koje prodaju ove palete (popis možete vidjeti ovdje http://zpalette.com/content/shop-retail/online-stores/ ) no sve su cijene oko 220 kuna. Palete nisu super jeftine, to je investicija, no po mome mišljenju odlična jer (gledam po sebi) imam puno malih paletica i mono sjenila koje ne koristim a sjenila su krasna jer mi se ne da kopati po kolekciji, a ovako vam je u paleti sve i potrebno je samo baciti pogled na paletu u sve vidite što je u njoj  zahvaljujući prozirnom poklopcu. I tako ćete koristiti sve te proizvode koje imate.

Source
Source
Source
 Ne znam hrvatski naziv za ovo a poprilično sam sigurna da i ne postoji, a da i postoji sigurno je totalno bezveze pa ću se ja držati engleskog naziva - depotanje.

Prije mjesec dana na svojoj Facebook stranici (koju ako niste dosada lajkali - brzo to napraviti ;)) podijelila ovu sliku gdje sam depotala ovo Avon Luxe rumenilo jer je pakiranje ovih rumenila OGROMNO, a u pakiranju postoji mjesto za one beskorisne četkice u koje savršeno stane još jedno Avon Luxe rumenilo.


Pa krenimo sa samim postupkom:

1. Prvo će vam trebati naravno, sjenilo koje želite depotati. E sada, pakiranja su različita, kao što vidite na slici iznad, ovo pakiranje je neko dvostruko i prvo sam morala odvojiti od ostatka pakiranja ovaj dio u kojem je bilo rumenilo, no ovo je rijetkost. Ali preporučam da pakiranje proučite malo ukoliko vam se dogodi ovaj slučaj da znate da trebate onda totalno rastaviti pakiranje hehe. No obično nema još jednog sloja plastike već jedina stvar koja drži sjenilo (rumenilo) za pakiranje je ljepilo.

Zatim vam treba pegla za kosu ili druga opcija je tava i štednjak. Ovaj postupak možete raditi na pegli za kosu, ili u tavi na štednjaku, vaš izbor, krajnji rezultat će biti isti, ukoliko se odlučite na tavu, preporučam tavu za palačinke jer je plitka i tanka i nećete čekati dugo da se zagrije. (Priložiti ću video na kraju posta gdje ćete moći vidjeti sve).

Zatim vam treba papir za pečenje. Ovo je OBAVEZNO. Papir za pečenje ćete staviti na keramičke pločice na pegli za kosu ili u tavu ukoliko se odlučite za tu opciju.

Onda vam treba jedan šarafciger (i to onakav model kakav ćete vidjeti na mojim fotografijama).


Napomena: Na ovoj fotografiji je plavo sjenilo no u međuvremenu sam se predomislila i depotala drugo sjenilo a zaboravila sam ponovo napraviti ovu fotku kada sam se predomislila tako da ćete u idućim fotografijama vidjeli drugo sjenilo.

Ja sam se odlučila za peglu za kosu.

2. Ja sam ovaj postupak radila na podu gdje su pločice. Nemojte ovo raditi na tepihu i takvim lako zapaljivim površinama (vjerujem da to znate no za moj mir moram napomenuti hehe). Preporučam pločice jer su zahvalne za obrisati ukoliko vam se dogodi nezgoda (a pritom mislim da vam se kojim slučajem sjenilo razmrvi, što se ne bi trebalo dogoditi i meni se nije dogodilo nijednom no za svaki slučaj, uglavnom izaberite zahvalnu površinu za čistiti)

Uključite peglu i pustite je da se zagrije (ukoliko imate opciju biranja temperature, stavite na najvišu).


Kada se pegla zagrijala stavite papir za pečenje na donju keramičku pločicu na kojoj ćete topiti plastično pakiranje sjenila.


Zatim otvorite sjenilo i tako ga stavite na peglu i topljenje počinje! :)


E sada, ovdje nema posebnog pravila, svako pakiranje je priča za sebe, obično sjenilo držim na pegli između 1-3 minute, možete provjeravati, svakih 30 sec uzeti sjenilo i provjeriti situaciju, sa šarafcigerom opipajte plastiku na dnu da vidite koliko se smekšala (otopila)

Ne morate birnuti da će vam se pakiranje totalno rastopiti, niti ništa takvo, nakon tri minute samo dno omekša i postane kao gumenasta što znači da se ljepilo koje drži sjenilo u pakiranju rastopilo i sada je tekuće i tada samo kroz tu otopljenu platiku šarafcigerom počnete gurati sjenilo van i ono će samo ispasti.


Ovako izgleda dno pakiranja kada je dovoljno omekšalo da sjenilo samo izgurnem van. E sada sam postupak "guranja" nisam uspjela uhvatiti fotoaparatom jer sam ovo sama radila.

Još jedna stvar, etiketu na dnu odlijepite prije nego što ga krenete topiti ukoliko želite znati naziv sjenila nemojte ga baciti nego zalijepite na sjenilo (opet na dno hehe) kada ga depotate. Ukoliko vas to ne zanima, možete taj korak preskočiti.


Sjenilo i metal u kojem se nalazi sjenilo će biti vrući, tako da se ne iznenadite pa ga ostavite minuticu da se ohladi, no ako ste ikada rukovali da peglom za kosu vjerujem da ste već navikli na malo vrućine pod prstima. Nije ništa strašno no malo pripazite.


I to bi trebalo biti to. Trebali bi gledati u ovako nešto na kraju, sjenilo bez svoga pakiranja.

I tu onda nastupa Z-palette. Da bi stavili sjenilo u Z-palette trebate svome sjenilu zalijepiti na dno tanki listić magneta (možete ih naručiti sa ebaya http://www.ebay.com/itm/111040656016?ssPageName=STRK:MEWAX:IT&_trksid=p3984.m1423.l2649 ili kupiti u trgovinama (ukoliko ih u vašem mjestu ima) koje prodaju takve stvari za izrađivanje nakita i koje kakvih craft stvarčica)

Ili ako imate one takne magnete za hladnjak koji su samo listić magneta i nešto piše na njima (često su to nekakve poslovne podsjetnice) možete i to iskoristiti, samo izrežete i zalijepite na sjenilo (samo pazite da crna strana tj magnet ne zalijepite na sjenilo, ono se mora prihvatiti za paletu).

Još jedna opcija za one kojima je 240 kuna ipak previše, ukoliko nemate puno mono sjenila, znate one metalne kutijce što se često dobiju uz uloške namijenjene tome da stavite uložak u kutijicu da se ne vidi da nosate uloške u torbi? E možete te kutijice iskoristiti također za depotana sjenila, jedino što će to biti trajno, ukoliko se odlučite za ovu opciju sjenila morate zalijepiti super ljepilom u kutijicu. Recimo u tu metalnu kutijicu vam stane 9 mono Catrice sjenila. Što nije loša alternativa. :)


Evo jednog primjera nekoga tko se odlučio za tavu i štednjak.


Evo i video gdje su depotali catrice sjenila.

To je to. Nadam se da vam se post svidio i da ste ga smatrali koristim, recite mi u komentarima :)

Imate li vi puno mono sjenila i malih paletica koje vam zauzimaju puno mjesta? Pišite mi :)

XOXO,
Le Makeup Freak.


You Might Also Like

5 komentari

  1. Super post :) Kad nađem vremena i ja ću depotati sva svoja mala sjenila jer mi zauzimaju previše mjesta ovako pojedinačna,a palete obožavam :D

    OdgovoriIzbriši
  2. Super! Nisam do sad depotirala ni sjenila ni rumenila jer nisam imala potrebe ali ako mi zatreba, vraćam se na post :D

    OdgovoriIzbriši
  3. Jednom sam ovo pokušala sa Rimmel mono sjenilima i nastao je haos (sve se razmrvilo) :D Srećom su bila bezveze tako da mi nije bilo žao.

    OdgovoriIzbriši
  4. kod mene je 95% sjenila depotirano ali sam ih stavljala u obicne crne palete s ebaya jer im je cijena oko 20 do 30 kn a stane u njih puno vise sjenila nego u ove z palete :) (niki)

    OdgovoriIzbriši