Online Shopping - što, kako, zašto i iskustva, savjeti i trikovi

14:15

Pozdrav dame,

kao što vidite u naslovu danas će biti puno teksta, malo slika hehe, tako da na početku odmah upozoravam kako će ovo biti dugačak post, tako da slobodno odite do kuhinje po kavicu ili keksiće, udobno se smjestite i polijećemo :)

Otkad je ovaj moj mali blogić nastao, stalno stižu upiti vezani za online kupovinu, gdje kupiti, što gdje kupiti, koliko se čeka, kako se plaća itd. Tako da sam se ja jutros probudila, dan je onako prohladan (naspram prijašnjih dana) i ja sam odlučila sjesti i reći sam sve što znam o online kupoviti, podijeliti sa vama svoja iskustva, savjete i trikove koje sam naučila na teži način (kao što većinu životnih lekcija naučimo na teži način hehe).



Pa krenimo, online kupovina. Prva stvar, riješite se svih predrasuda o online kupovini (ako platim karticom na netu odmah će me hakirati, to je prevara paket neće ni stići itd.). Nemojte se bojati, nije ništa komplicirano. Kao studentica trgovine na Ekonomskom fakultetu, ovo bi trebalo biti moje područje. Online trgovine su nešto odlično, po mome mišljenju top 5 stvari koje je čovjek izmislio u 21. stoljeću. Vama su usluge online trgovine dostupne 24 sata dnevno, 7 dana u tjednu i 365 dana u godini, i to iz udobnosti vašeg naslonjača. A da ne govorim o praktičnosti ukoliko živite u mjestu u kojem nema trgovačkih centara i milijun trgovina. Za istu (ili manju) cijenu vam proizvod dođe na kućna vrata.

Cijene su nerijetko povoljnije iz razloga što si to oni mogu priuštiti jer su im troškovi online trgovine minimalni, sve što im je potrebno je računalo, malo zezanja sa papirologijom i skladište.

Što se tiče plaćanja, internet je trgovina u snažnoj vezi sa bankarskim poslovanjem jer je plaćanje moguće jedino na taj način.  Moguće je plaćati kreditnim ( kartica koja ima svoju materijalnu inkarnaciju, također ima funkciju i odgode plaćanja tj. kreditiranja) i debitnim karticama ( vrlo slična no razlikuje se u tome da kupac u trenutku kupovine mora imati novac na računu, zaštićene 4-znamenkastim pinom). Možete plaćati direktno karticama ili možete koristiti uslugu PayPal (više o tome malo kasnije).

No kako bi započeli svoju avanturu zvanu online shopping prvo morate imati račun u banci i karticu, ukoliko ste netko tko ima vlastita redovna primanja i vodite svoje račune i upoznati ste sa svime, ovo ne bi trebao vama biti nikakav problem, no za one koji ne rade (nebitno iz kojeg razloga), a i za onu skupinu koju sam spomenula sada, po meni je najsigurniji način otvoriti zasebni žiro račun, možete se koristiti i tekućim računom, no po meni ovako je najsigurnije (danas i na tv-u reklamiraju takve račune kao pogodne za online kupovinu te te karice popularno zovu prepaid kartice), na tome se računu ne može ući u minus, ne mora vam novac redovno sjedati na taj račun, niti morate stalno imati novaca na tome računu (moja preporuka je VISA kartica jer je primaju svuda), te novac uplaćujete kada želite obavljati kupovinu online i ne može vam se skinuti više od one svote koju ste uplatili na račun. A i tako ste sigurni da se ništa neće dogoditi (moguće zoluporabe) vašim tekućim računima (ukoliko ih imate).

Što se tiče rizika takvog plaćanja, on je minimalan jer web shopovi ulažu sve napore i trude se svoje stranice učiniti što sigurnijima moguće a i banke pružaju određenu zaštitu protiv zoluporabe kartica, no on postoji, kao i svuda, postoji mogućnost da će vas netko prevariti i "oderati" i kada kupujete na licu mjesta, tako da ako ste se online kupovine bojali iz tog razloga, moje mišljenje je da se ne trebate bojati.

PayPal

Kako bi bili još sigurniji možete koristiti uslugu PayPal. Potrebno je registrirati se na stranicu, uplatiti polog (oko $2 dolara mislim) koji vam se vrati kada račun potvrdite i aktivirate, možete sa računa kojeg linkate na PayPal uplaćivati novac na uslugu ili samo linkati račun i plaćate preko PayPal usluge no novac vam se direktno skida sa računa te nemorate ništa dodatno uplaćivati na PayPal račun. Evo i jednog YouTube videa koji vas vodi kroz registraciju. PayPal je najsigurniji servis plaćanja na internetu i često je moguće plaćati jedino preko PayPal usluge (pogotovo na eBayu). Tako da preopučam da ovo svakako napravite.


Zašto bi uopće trebali kupovati na internetu? Ne morate, nitko vas ne tjera niti ste dužni biti dio te cijele priče, no kada su u pitanju stvari kao preparativna i dekorativna kozmetika i modni dodaci i odjeća, na internetu su cijene često povoljnije i izbor je veći i bolji.

Što se tiče beauty stvari/online shopova (ovo je dio gdje ja osobno imam najviše iskustva), moj savjet je da se pretplatite na newsletter i pratite ih na društvenim mrežama (Facebook, Twitter, itd) i pratite akcije, sniženja i koristite te kodove koji vam se nude ukoliko odlučite da vam to odgovara i da vam se isplati, kada prvi put krenete kupovati online to nekada zna biti overwhelming (trenutno se uopće ne mogu sjetiti adekvatne hrvatske riječi za ovaj izraz, ispričavam se hehe) jer vidite toliko stvari i sve želite sad, odmah (vjerujte mi znam kako vam je) tako da je definitivno potrebno jedno vrijeme da se uhodate, proučite stranice, skužite gdje vam je shipping najpovoljniji, gdje je cijena nekog proizvoda najpovoljnija i pratiti te proizvode ukoliko su isti na vašoj wishlisti.



Postoje stalno flash sniženja i akcije koje traju po 24 ili 48 sati, sniženja povodom raznih trivijalnih stvari (recimo sada nedavno su neke stranice imale sniženje od 20% na sve za vrijeme trajanja Wimbledon finala, kada se rodio engleski princ, itd), tako da se isplati pratiti i čekati neko sniženje ili recimo ponuda za besplatni shipping kako bi prošli jeftinije. Također u ponudi često imaju setove, gdje za cijenu jednog full size proizvoda dobijete više u manjim pakiranjima i imate priliku probati više stvari i odlučiti sviđa li vam se ili ne te si tako u konačnici uštediti novac.

Još bih vam preporučila praćenje blogova jer mi blogerice rado dijelimo kodove i obavijesti svojim čitateljima o raznim sniženjima i akcijama koje se događaju na web shopovima sa kojih i osobno kupujemo. Još jedna prednost je ta što možete kupovati proizvode koji uopće nisu dostupni u Hrvatskoj.



Carina

Budući da smo od srpnja ove godine postali punopravna članica Europske Unije, carine više nema za proizvode kupljene unutar Europske unije, a budući da su skoro svi web shopovi bazirani u Engleskoj ili Francuskoj (koje ću navesti malo kasnije) nema više straha od carine i možete naručiti što god želite i koliko želite bez straha da će vas carina opaliti po novčaniku.

No za proizvode kupljene van EU, ista pravila o carini i dalje vrijede. Granica vrijednosti pošiljke do koje vas neće cariniti je 160 kn. Za sve iznad će vas cariti ukoliko je narudžba iz Kine ili SAD-a. Iskustva su tu različita, postoje ljudi koji su imali vrijednost paketa 300 kn i nisu platili carinu, neki čim prijeđu u 161 kn odmah moraju plaćati carinu, to je već jedna sasvim nova tema o našoj carini, ovdje nisam baš dovoljno i sasvim točno informirana (ovo je vjerojatno greška jer sam se upustila u tipkanje ovog posta) no na temelju vlastitog iskustva ja bih vam preporučila da ne prelazite granicu od 160 kn ukoliko naručujete iz Kine ili SAD-a.

Jedan mali trik koji ja koristim kako bih izbjegla carinu kada želim naručiti više stvari ( i kada mi je vrijednost iznad granice) je ta da podijelim narudžbu da bude ispod 160 kn (najčešće je to u dvije), napravim narudžbu i čekam email koji me obavijesti da je paket poslan, onda napravim još jednu narudžbu, i tako mi stižu sve stvari koje sam željela kao dva zasebna paketa čija je vrijednost manja od 160 kn i ne moram plaćati carinu.(ovo se konkretno odnosi kada naručujete stvari kao kozmetiku ili modne dodatke, odjeću).

Što raditi kada paket kasni ili uopće ne dođe?

Postoje situacije kada paket u transportu jednostavno zapne negdje, i cijeli taj put i vaše čekanje te narudžbe se odulji, jedan normalan i česti period čekanja narudžbi je 2-3 tjedna. (svaki online shop ima navedeno koliko trajte shipping do vaše zemlje).

Zato trebate svoje narudžbe pratiti. To je iznimno važno, ukoliko na stranici sa koje kupujete piše da dostava do vaše države obično traje npr. između 10 do 14 radnih dana, trebate pratiti, ti se dani broje od onoga dana kada dobijete mail da vam je paket poslan, te mailove nemojte brisati jer na nekim stranicama postoji opcija trakcinga tj mogućnost da kretanje svog paketa pratite online, a i onda znate računati dane ukoliko paket kasni.

Nemojte se bojati komunicirati sa Customer Service, vi imate na to pravo i oni su vam dužni odgovoriti i pomoći, odgovoriti na sva pitanja koja imate jer ste vi njihova mušterija i u interesu im je da postanete stalna mušterija. Ukoliko paket ne dolazi i približava se taj 14. radni dan slobodno im se javite i dajte im do znanja da paket kasni, oni će vam reći da pričekate još tjedan dana  jer je to normalno, i pričekajte ukoliko i dalje paket ne dođe svakako im javite i dogovorie se s njima želite li da vam paket opet pošalju o njihov trošak ( to vrlo često rade) ili želite povrat novca ili ukoliko ne vraćaju novac neki vaučer sa iznosom kojeg ste potrošili.

Ukoliko ne pratite dane i nakon 2 mjeseca im se javite vjerojatno nećete ništa moći napraviti jer postoje određeni vremnski rokovi kada se povrat novca ili nešto drugo vrši. (zato proučite stranice i pročitajte F.A.Q. i sve ostalo)

Većina online shopova ima besplatnu dostavu uz opciju brže dostave koju naravno trebate platiti, tako da ukoliko želite da vam narudžbe brže stignu uvijek možete odabrati taj shipping.

Ukoliko dobijete povrat novca i paket vam stigne u međuvremenu korektno i fer bi bilo od vas da se javite i kažete kako je paket ipak stigao i vratite novac jer kako su oni bili fer prema vama u redu je da i vi budete prema njima.

Zato ponavljam, svoje naružbe pratite, čitajte na stranciama koliko inače traje dostava do vaše države i komunicirajte sa njima ukoliko dođe do problema jer će vam pomoći i izaći u susret.

eBay

eBay je jedna zasebna priča, za njega morate imati PayPal jer 90% sellera jedino posluje preko PayPal usluge, eBay je odlično mjesto za naći bilo što, no i tamo je jako važno da čitate oglas, prvo da li uopće šalju u vašu državu, koliki je shipping (ukoliko nije besplatan) i čitati opis proizvoda jer često puta selleri stavljaju lijepe slike i to je ok, no u opisu gotovo uvijek točno pišu dimenzije, materijal itd.

eBay ima odličan sistem kada je u pitanju rješavanje kašnjenja paketa i povrat novca. Kao što trebate na web shopovima pratiti svoju narudžbu tako to trebate raditi i na eBayu, također u oglasima čitati koliko traje dostava (često to piše i u emailovima koje primate od njih kada kupite nešto) i pratiti, javiti se selleru ukoliko nastane problem, i imate opciju otvoriti slučaj gdje navedete razlog zbog kojeg otvarate slučaj (paket nije stigao, stiglo je nešto sasvim drukčije nego što je bilo u oglasu, stiglo je pokidano itd) tada se obavijesti sellera i pruža se prilika da vi i seller to riješite, sellerima na eBayu su pozitivni feedback-ovi VRLO važni, nikako ne žele da im ostavite negativni feedback i zato izlaze u susret maksimalno, vrlo često će vam vratiti novac, ispričati se i reći da ukoliko proizvod ipak stigne, da im ne morate taj novac vraćati (ja osobno sa eBaya naručujem makeup, makeup kistove, nakit i ponekad torbe, tako da nikada u pitanju nisu bili neki veliki iznosi)


Moja iskustva

Nisam imala dosada puno loših iskustava, ponekad bi mi paketi kasnili ili ne bi stigli no riješila bih to sa Customer Service, na eBayu kada bih se javila selleru da nešto nije stiglo dobila bih povrat novca odmah. Ostalih problema nikada nisam imala i zbog toga sam vrlo sretna (da kucnem o drvo).

Popis online trgovina sa bazom u EU:








Popis online trgovina van EU (SAD):















I nekoliko domaćih online shopova:







Mislim da je to to. Nadam se da se niste poželjeli ubiti čitajući ovaj užasno dug post, nadam se da vam je pomogao, da smatrate korisnim i da vam se svidio i naravno odgovorio na barem neka vaša pitanja. 

Uživajte u produženom vikendu (ukoliko vam je produžen hehe).

XOXO, 
Le Makeup Freak.















You Might Also Like

13 komentari

  1. Odličan post!!! :D Baš sam o tome pisala prije 2 dana, samo što sam ja to maksimalno skratila :D Ti si to super detaljno objasnila i vjerujem da će biti svima od koristi!
    Online shopping rulz <3

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Tako je! :)
      Ma da smo se dogovarale ne bi uspjele napisati post na istu temu, treba ljudima ponuditi informacije! :) Pročitala sam tvoj, tvoj linkam ljudima za onaj dio o paypalu :)

      Izbriši
  2. joj super članak! Mell, čitala sam i tvoj neki dan, ohrabrile ste me da se upustim u naručivanje :) dosad sam kupovala samo uživo i preko foruma/blogova, ali online shopping nudi toliko mogućnosti i prednosti da jednostavno nema smisla da se i dalje odupirem! :D

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Baš mi je drago što ti se sviđa :))
      Nemaš se čega bojati, samo se baci u shopping ;))

      Izbriši
    2. procitala sam ovaj tvoj post cim je bio objavljen i naravno da mi je superiska ko i svi tvoji! :)
      sama kupujem online vec neko vrijeme i za sad je sve prolazilo u najboljem redu, no jucer sam prvi put pokusala narucit s dorothy perkins online shopa, i odabrala hajljine :) sve super no kad sam utipkala svoje paypal podatke napisali su mi na stranici dp da trenutno nisu u mogucnosti odobriti transakciju?! e sad narudba mi nije prosla a s paypala racuna taj novac mi je u pendingu! ja nemam pojma ka to sad znaci. :/ napisla sam mail dp customer servic al za sad mi nisu nist odgovorili. kaj bi ja sad trebala napravit? znas mozda? dal se trebam obrati paypalu za pomoc? ka opce znaci taj pending?

      Izbriši
    3. Hvala ti :)

      Pending znači na čekanju, ja bi na tvom mjestu pričekala još 24 sata na odgovor iz dp, a ukoliko se stanje na paypalu ne promjeni (ili promjeni tj. prikaže se kao da je narudzba prosla) onda se obrati paypalu (iako mislim da će ti (bi trebali) ovi iz dp odgovoriti), vjerojatno oni imaju problema nekih sa PayPalom mislim da nije ništa do tebe, možda je negdje zapelo malo pa kasne sa obradom podataka. U redu je dok piše pending :D

      A i vikend je pa su odmah malo usporeniji.
      Eto nadam se da sam bila bar od neke male pomoći :)

      Svakako javi što je bilo :)

      Izbriši
  3. super! puno ti hvala na odgovoru, tak sam si i ja mislila al bolje je dok ti to neko i potvrdi! ;)
    svakako cu ti javiti kak se zavrsilo! ;)

    OdgovoriIzbriši
  4. iiii nakon 4 dana čekanja na odgovor iz dp, javili su mi da moja narudžba iz nepznatih razloga nije prosla, novac mi je jos dva dana na pp bio na pendingu, sad vise nije. bar imam viska love al nemam haljinu, koja mi je bas bas bila potrebna! :D

    OdgovoriIzbriši
  5. odličan članak! super napisan, detaljan, a opet jednostavan i JAKO koristan.

    ja sam totalno paranoična po tom pitanju online shopinga i nisam nikad sama ništa kupila na taj način. imala sam sve skupa tri kupnje s ebaya, preko dečkovog accounta, i sve tri su prošle katastrofalno - jedan proizvod nije uopće došao, a druga dva nisu bila ni blizu onome što sam "kupila" - odnosno, nisu uopće odgovarali opisu. za sva tri sam dobila povrat novca, no ostao mi je gorak okus u ustima, moram priznati. a nisam to napravila nabrzaka - proučila sam i sellere i proizvode, nisam uzela najjeftinije, čitala sam komentare i stvarno sam se poveselila da će sve proći super.

    najgore mi je možda to što selleri ucjenjuju dobrim ratingom, i sva tri su rekli da je povrat novca i zaključenje čitave kupnje moguć ukoliko dobiju 5 zvjezdica, i naravno da onda kupci niti ne mogu biti sigurni tko od njih dobro posluje i znače li išta ti njihovi pozitivni feedbackovi, ako postoji takav princip.

    nakon toga sam puno puta opet došla u napast da kupim nešto preko ebay-a, ali jednostavno mi se ne da, i onda uvijek odstanem.

    no, ima i jedno lijepo iskustvo, baš sam nedavno s par cura naručila e.l.f. kozmetiku i stiglo je na vrijeme i sve je bilo u redu. no, jasno mi je da je to sasvim druga stvar, ipak je to nešto ozbiljnije, a čini se da sam s ebay-em jednostavno imala peh. :D

    OdgovoriIzbriši
  6. Dosada sam imala jedno negativno iskustvo vezano za online kupovinu. Kupila sam dva sata koja su se ubrzo pokidala, sva sreća pa ih nisam puno platila. magazinrs

    OdgovoriIzbriši
  7. Bok, samo prijedlog za bolji user exp - bilo bi praktičnije da se webshopovi otvaraju u novom prozoru, lp!

    OdgovoriIzbriši
  8. http://www.tripleclicks.com/15684851 TripleClicks.. odličan web shop

    OdgovoriIzbriši
  9. Odličan post!
    Od ove godine i mi se stavljamo na ovu listu. Nadamo se da ćemo Vam olakšati kupovinu uz znatno bržu dostavu.
    Smatramo da samo dostojni i najvećih beauty ovisnika. :)
    Provjerite na www.wow-junkie.com.

    OdgovoriIzbriši